niedziela, 22 września 2013

Sięgaj tam, gdzie wzrok nie sięga


Tak, jestem okularnicą
kiedyś zastanawiałam się dlaczego muszę nosić okulary
lecz znalazłam odpowiedź
Bóg nie dał mi dobrego wzroku, żebym nie widziała zła na świecie
ale dał mi dobry słuch,
żebym słyszała najcichszy nawet szept
prośbę o pomoc


Jedną z próśb, które powinniśmy mówić do Boga brzmi :Boże otwórz mi oczy
Nie chodzi o to, żeby widzieć piękno natury stworzone przez Niego
Zachód słońca, trawę rosnącą, czy piękny samochód sunący po szosie
Nie po to nam wzrok, nie po to
A po co?
Żeby nie przejść obojętnie koło człowieka, który potrzebuje pomocy, miłości, zainteresowania,
Który może nawet nie da rady wykrztusić słowa 
Który udaje, że jest samodzielny
A może nie udaje, a nie ma sił prosić o pomoc
Boże otwórz mi oczy
nie po to, by zachwycić się nowym ubraniem na wystawie
nie po to, żeby zobaczyć piękne kolczyki
otwórz mi oczy, żebym spostrzegła dobro i potrzebę w każdym człowieku, który skrywa swoje Ja pod łachmanami




Niedawno słyszałam w telewizji, że zrobiono eksperyment. Jego wyniki spowodowały, że poczułam marność tzw. człowieczeństwa
W eksperymencie tym chodziło o wykazanie, jak człowiek zachowuje się w stosunku do drugiego człowieka. Ubrano mężczyznę w garnitur, krawat. Dano mu skórzaną teczkę. Mężczyzna ten położył się na chodniku i się nie ruszał. Nie minęły dwie minuty, a wokół człowieka zebrał się tłum ludzi. Niektórzy przeszli, odwracając wzrok, udając, że nie widzą. Inni zareagowali, zaoferowali pomoc. Ten sam człowiek przebrał się za bezdomnego. Ubrany w łachmany, położył się na chodniku. W Warszawie, na uczęszczanej ulicy. Zareagowała jedna osoba, podeszła na chwilę, postała i poszła. Reszta jak ślepcy, parli naprzód.
Gdy zadano ludziom pytanie, dlaczego w jednym przypadku się zatrzymali, a w drugim nie? Czy kierowała nimi niechęć, obawa, obrzydzenie? Nie. Nie to. Zatrzymali się przy dobrze ubranym mężczyźnie, licząc na zapłatę, nagrodę za zainteresowanie się. Ubogi nie dałby im nic.
Więc co z tego człowieku, że masz świetny wzrok. Że nie potrzebujesz okularów, skoro jesteś ślepcem?


Boże, otwórz nam oczy


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz